PERSBERICHT tweede winnaar boekcontract n.a.v. onze schrijfweken

Leen-van-der-SchuerenLEEN VAN DER SCHUEREN WINT AUTEURSCONTRACT VOOR HAAR VERHALENBUNDEL ‘DE BUURMAN’ BIJ UITGEVERIJ DE BROUWERIJ | BRAINBOOKS

De 57-jarige psychoanalytica uit Gent nam in juli 2012 deel aan de allereerste Schrijfweek met Geert Kimpen en Christine Pannebakker in Zuid-Frankrijk. Tijdens de unieke weken die sindsdien regelmatig worden georganiseerd, krijgen (aankomend) auteurs in hun schrijfproces begeleiding van een professioneel team van schrijvers en redacteuren. Bovendien geldt voor 2012 dat per week het beste manuscript dat daaruit voortkomt, zal worden gepubliceerd door uitgeverij De Brouwerij | Brainbooks. In de maand april wordt steeds op zaterdag een winnaar bekendgemaakt.

De keuze van de redactie is deze week gevallen op het manuscript De buurman van Leen van der Schueren. Het betreft een bundeling van tragikomische verhalen waarin telkens een buurman een centrale rol speelt. De medewerkers van uitgeverij De Brouwerij | Brainbooks waren gecharmeerd van de humor en originaliteit van het werk. Redacteur Tjerk Noordraven: ‘Leen is een geboren vertelster die de meest fantasierijke gebeurtenissen weet te scheppen. In haar verhalen smelten tragiek en humor samen.’

De buurman zal bij uitgeverij De Brouwerij | Brainbooks het sluitstuk vormen van een serie van drie verhalenbundels. Het eerste deel, Desnoods met harde hand van John Toxopeus, is zojuist verschenen. De tweede bundel, Zwerfvuil van Johan Bordewijk, verschijnt in juni.

Boekcontracten
Ook de deelnemers van de andere Schrijfweken uit 2012 maken kans op een boekcontract bij uitgeverij De Brouwerij | Brainbooks. Op 6 april werd de eerste winnaar al bekend gemaakt: Hannah Cuppen. Haar boek Liefdesbang zal verschijnen op Valentijnsdag, 14 februari 2014. De volgende winnaar wordt bekend gemaakt op zaterdag 20 april a.s.

Perscontact
Voor meer informatie of een interview met Leen van der Schueren kunt u contact opnemen met:
Tjerk Noordraven
Uitgeverij De Brouwerij | Brainbooks
tjerk@uitgeverijdebrouwerij.nl
www.uitgeverijdebrouwerij.nl

Meer informatie over de schrijfweken vindt u op de site van Geert Kimpen

Uitgeverij de Brouwerij | Brainbooks: Voor fictie- en non-fictieboeken rond sociaal-medische onderwerpen met aandacht voor de psychologische invalshoek.